Do strony
głównej 2.
Dokumentacja modułów
-
- Moduł ten zawiera
implementacje klas obiektów
odpowiadającym elementom świata, takim
jak leming, komandos, bomba.
-
- Głównym zadaniem tego
modułu jest komunikacja pomiędzy
użytkownikiem a grą oraz zarządzanie
całym programem. Jest on także
odpowiedzialny za wyświetlanie okna
zawierającego fragment planszy gry.
Umożliwia wykonywanie przez użytkownika
wszystkich czynnosci wymienionych w
specyfikacji. Interfejs jest zatem trój
warstwowy: jedną warstwą jest
zarządzanie grą, drugą - zarządzanie
obiektami wyświetnalymi na ekranie,
a trzecią - reagowanie na żądania
użytkownika i wysyłanie odpowiednich
komunikatów.
-
- Moduł ObrazPlanszy zawiera klasy
odpowiedzialne za wizualizację planszy
abstrakcyjnej - tzn. rysowanie
poszczególnych elementów świata takich
jak tereny, lemingi, lomandosi, wejście,
wyjście, bomba.
Moduł ten odwoluje sie do modułów
Elementy Świata, Plansza.
Z Planszy pobiera położenie i rodzaj
danego terenu oraz ewentualne modyfikacje
terenu.
Od obiektów należących do modułu
Elementy Świata pobiera wszystkie
potrzebne do wyświetlenia i animacji
informacje.
-
- Moduł odpowiedzialny za
przechowywanie informacji na temat
świata gry, tzn. zawiera informacje o
położeniu poszczególnych elementów
świata w danej jednostce czasu gry.
Informacje te są modyfikowane przez
obiektu modułu Elementy Świata.
-
- Moduł odpowiedzialny za
operacje wejścia/wyjścia na plikach
zawierających parametry poszczególnych
plansz.
-
- 2.6. Moduł Edytor
- Jest to jedyny moduł
programu dodatkowego: "edytor"
dołączonego do gry, który służy do
tworzenia i modyfikowania już
istniejących plansz programu
MINI-LEMINGI. Moduł zawiera klasy
odpowiedzialne
za interfejs użytkownika edytora.
Program korzysta z obiektów klas
znajdujących się w innych modułach
(Plansza, EdytorPlanszy i
WejscieWyjście).
|